Overordnede principper for arbejdet med de pædagogiske læreplaner

       

Principperne er retningsgivende for vores pædagogik.

  • Vi anerkender børnene som unikke personer, og de voksne tager afsæt i børnenes behov
  • Vi fokuserer på børnenes styrker og ressourcer og tilstræber, at de får sejre
  • Når vi er i dialog med børnene, inddrager vi børnenes perspektiv
  • I vores dialog med børnene skal der være sammenhæng mellem ord, handling og kropssprog
  • Vi respekterer, men godtager ikke nødvendigvis børnenes argumenter
  • Vi reagerer på handlinger  - ikke på barnet
  • Vi støtter børnene, når de afprøver deres egne grænser
  • Vi er gode til at informere børnene
  • Vi skaber en genkendelig hverdag
  • Hvert barn har en primær og en sekundær kontaktperson
  • Vi støtter børnene i at indgå i et aktivt fællesskab
  • Vi tilbyder børnene en mangfoldighed af aktiviteter
  • Vi har legemiljøer, der tilgodeser de forskellige aldre og legens forskellige funktioner
  • Vi vægter barnets frie leg
  • Vi vægter udelivet højt, så alle børn får frisk luft og motion hver dag
  • Vi tilstræber at skabe et miljø, hvor det er naturligt at tale stille sammen
 
Sidst opdateret 14. februar 2014